גליונות

גליונות דברים

סוגיות חינוך וחברה בחברה החרדית - מרץ 2024

שבר ותמורה - אוקטובר 2023

מוסף לענייני חינוך - פברואר 2023

אי וודאות - אוקטובר 2022

תיגר וציות - דצמבר 2021

על הזיכרון וחבליו - אוקטובר 2020

כבוד - אוקטובר 2019

עומס - נובמבר 2018

סולידריות ואחרים - נובמבר 2017

בריאות וחולי - ינואר 2017

גוף - נובמבר 2015

אחריות - נובמבר 2014

אחרים - אוקטובר 2013

שפה - אוקטובר 2012

זמן - נובמבר 2011

מקום - אוקטובר 2010

איפה הגבול? - נובמבר 2009

אי וודאות - אוקטובר 2008

כללי

תפריט
ראשי
מאמרים

התפתחותה של קהילייה מקצועית של מורים למתמטיקה תוך הבניה שיתופית של ידע באמצעות מערכת Wiki. עטרה שריקי ונצה מובשוביץ-הדר

יום שישי, 1 בנובמבר, 2013

עבודת המורה מתאפיינת במורכבות רבה, ומרבית המורים מתכננים שיעורים ופותרים בעיות בכוחות עצמם ללא שיתוף עם עמיתיהם. הקריאה לשיפור הידע המתמטי של תלמידי ישראל העלתה את הצורך לאגם את הידע שנצבר אצל המורים כפרטים ולהפוך אותו לידע קולקטיבי. תכנית הלימודים במתמטיקה בישראל היא אחידה, אך מערכת החינוך אינה מספקת אמצעים לקיומו של תהליך שיתופי בין מורים. כתוצאה מכך הידע המעשי המצטבר ברמת הפרט וברמת הקהילייה אינו נשמר ואינו מצטבר.

השימוש הגובר בוויקיפדיה לאיגום ולאיתור מידע, הביאו אותנו למחשבה שמערכת MediaWiki עשויה להתאים לצבירה, לשימור ולפיתוח שיתופי של הידע המקצועי של מורים למתמטיקה, במטרה לתמוך בהתפתחותה של הקהילייה ובהעצמתה. העובדה שהמערכת מאפשרת שיתוף פעולה ואוטונומיה הופך אותה לסביבה חברתית העולה בקנה אחד עם  תאוריות חינוכיות הרואות בלמידה תהליך של מעורבות חברתית שבו רכישת ידע מתבצעת בעיקר כתוצאה מאינטראקציה חברתית.

צרו קשר עם מערכת דברים

דברו איתנו

צרו קשר וננחזור אליכם בהקדם.
ניתן גם לשלוח אלינו פנייה למייל: dvarim@oranim.ac.il

מה אתם רוצים לקרוא?