גליונות

גליונות דברים

סוגיות חינוך וחברה בחברה החרדית - מרץ 2024

שבר ותמורה - אוקטובר 2023

מוסף לענייני חינוך - פברואר 2023

אי וודאות - אוקטובר 2022

תיגר וציות - דצמבר 2021

על הזיכרון וחבליו - אוקטובר 2020

כבוד - אוקטובר 2019

עומס - נובמבר 2018

סולידריות ואחרים - נובמבר 2017

בריאות וחולי - ינואר 2017

גוף - נובמבר 2015

אחריות - נובמבר 2014

אחרים - אוקטובר 2013

שפה - אוקטובר 2012

זמן - נובמבר 2011

מקום - אוקטובר 2010

איפה הגבול? - נובמבר 2009

אי וודאות - אוקטובר 2008

כללי

תפריט
ראשי
מאמרים

התרומה של מסלול מב"ר לשיפור הישגיהם הלימודיים של תלמידים בדואים – אנעם אלגדיר

יום ראשון, 18 בנובמבר, 2012

במהלך שנות עבודתי בכיתות מב"ר (מסלול בגרות רגיל), גיליתי כי תלמיד המגיע משולי החברה נושא עמו מטען כבד המכיל סיפורי חיים קשים, דימוי עצמי ירוד, אכזבות חוזרות ונשנות, תסכול וחוסר אמון. כמחנכת, אני רואה חשיבות עצומה לתהליך החינוכי לא רק להשגת המטרה הרשמית שלשמה קיים מסלול מב"ר – השגת תעודת בגרות מלאה. אני מייחסת חשיבות רבה לשינוי מיקומם של הילדים הללו הן בעיני עצמם והן בעיני החברה, ולסיוע המוגש להם כדי להניע תהליך שיביא אצלם לשינוי, מהיותם מתבגרים מוּ ד רים למתבגרים המצויים במרכז החברה. בעבודת הגמר בדקתי באיזו מידה הלימודים בכיתת מב"ר תרמו לשיפור בהישגים הלימודיים של תלמידים בדואים הלומדים בה בהשוואה לכיתה רגילה בהרכב דומה.

צרו קשר עם מערכת דברים

דברו איתנו

צרו קשר וננחזור אליכם בהקדם.
ניתן גם לשלוח אלינו פנייה למייל: dvarim@oranim.ac.il

מה אתם רוצים לקרוא?