גליונות

גליונות דברים

סוגיות חינוך וחברה בחברה החרדית - מרץ 2024

שבר ותמורה - אוקטובר 2023

מוסף לענייני חינוך - פברואר 2023

אי וודאות - אוקטובר 2022

תיגר וציות - דצמבר 2021

על הזיכרון וחבליו - אוקטובר 2020

כבוד - אוקטובר 2019

עומס - נובמבר 2018

סולידריות ואחרים - נובמבר 2017

בריאות וחולי - ינואר 2017

גוף - נובמבר 2015

אחריות - נובמבר 2014

אחרים - אוקטובר 2013

שפה - אוקטובר 2012

זמן - נובמבר 2011

מקום - אוקטובר 2010

איפה הגבול? - נובמבר 2009

אי וודאות - אוקטובר 2008

כללי

תפריט
ראשי
מאמרים

של מי ההיסטוריה הזאת? מורים להיסטוריה בבתי ספר ערביים בין קריאת תיגר לציות – רבאח חלבי ונסרין חג'אזי

יום שני, 20 בדצמבר, 2021

מטרת המחקר היא להבין כיצד מורים להיסטוריה בבתי הספר התיכוניים הערביים מנווטים בין תוכנית הלימודים להיסטוריה לבין זהותם הערבית-פלסטינית; להבין כיצד הם מתמודדים עם חומר לימודי שאיננו מתיישב עם אמונותיהם ועם הבנתם את אשר אירע במהלך המנדט הבריטי ובמלחמת 1948. לצורך כך השתמשנו בשיטת המחקר האיכותנית הפרשנית-פנומנולוגית. אוכלוסיית המחקר כללה 25 מורים ומורות ערבים להיסטוריה שאותם ראיינו בריאיון עומק פתוח. הממצאים מצביעים על כך שהמורה הערבי מנסה לנווט בתוך המצב באמצעות שלוש גישות אפשריות: קבוצה אחת מתרכזת בלימודים ובהישגיות כדי להימנע מצרות לא-רצויות; קבוצה שנייה מנסה בדרכים יצירתיות ובזהירות הנדרשת להביא בפני התלמידים גם את הנרטיב הערבי החסר בתוכנית הלימודים; והקבוצה השלישית מתמודדת עם האתגר של הבאת הנרטיב הפלסטיני בצורה ישירה וללא מורא.

צרו קשר עם מערכת דברים

דברו איתנו

צרו קשר וננחזור אליכם בהקדם.
ניתן גם לשלוח אלינו פנייה למייל: dvarim@oranim.ac.il

מה אתם רוצים לקרוא?