גליונות

גליונות דברים

סוגיות חינוך וחברה בחברה החרדית - מרץ 2024

שבר ותמורה - אוקטובר 2023

מוסף לענייני חינוך - פברואר 2023

אי וודאות - אוקטובר 2022

תיגר וציות - דצמבר 2021

על הזיכרון וחבליו - אוקטובר 2020

כבוד - אוקטובר 2019

עומס - נובמבר 2018

סולידריות ואחרים - נובמבר 2017

בריאות וחולי - ינואר 2017

גוף - נובמבר 2015

אחריות - נובמבר 2014

אחרים - אוקטובר 2013

שפה - אוקטובר 2012

זמן - נובמבר 2011

מקום - אוקטובר 2010

איפה הגבול? - נובמבר 2009

אי וודאות - אוקטובר 2008

כללי

תפריט
ראשי
מאמרים

פירמידת הכבוד: הגדרת המושג "כבוד" לפי ידע של אנשים – מיטל נשיא

יום ראשון, 10 בנובמבר, 2019

"כבוד" הוא אחד מאבני היסוד עליהן מושתתים, נבנים ונהרסים יחסים בין בני אדם כפרטים וכקבוצות. המושג "כבוד" שגור בפי כל, ונעשה בו שימוש שכיח בהקשרים שונים, אולם המושג זכה להגדרות ולמשמעויות שונות בספרות, שבתורן יוצרות חוסר אחידות באשר להבנתו. מרבית ההגדרות בספרות הן דדוקטיביות ומנוסחות על-ידי החוקרים בהתאם לידע ולתובנות שהם צברו, למשל מהספרות. למיטב ידיעתי, לא נעשו מחקרים שבחנו את המושג "כבוד" בצורה איכותנית מעמיקה על בסיס תפיסות של אנשים מן השורה בשיטה של ראיונות עומק. בשיטה זו, ההמשגה נבנית על בסיס מחקר בו נבדקות הגדרות של אנשים שאינן חוקרים, כפי שהם מבינים וחווים את המציאות באופן אישי, וכפי שהם משתמשים במושגים כדי לתאר מציאות זו. למרות שהמושג "כבוד" שכיח בחיי היומיום של אנשים, יש יסוד סביר להניח כי יש לו פירושים רבים ושונים הנובעים מהבדלים בין-אישיים, התפתחותיים ותרבותיים ומהבדלי הֶקשר היוצרים תפיסות עולם שונות. לאור זאת, יש חשיבות רבה לבחון את הידע והתפיסות של האנשים עצמם לגבי תופעות ומושגים חברתיים.

צרו קשר עם מערכת דברים

דברו איתנו

צרו קשר וננחזור אליכם בהקדם.
ניתן גם לשלוח אלינו פנייה למייל: dvarim@oranim.ac.il

מה אתם רוצים לקרוא?