גליונות

גליונות דברים

סוגיות חינוך וחברה בחברה החרדית - מרץ 2024

שבר ותמורה - אוקטובר 2023

מוסף לענייני חינוך - פברואר 2023

אי וודאות - אוקטובר 2022

תיגר וציות - דצמבר 2021

על הזיכרון וחבליו - אוקטובר 2020

כבוד - אוקטובר 2019

עומס - נובמבר 2018

סולידריות ואחרים - נובמבר 2017

בריאות וחולי - ינואר 2017

גוף - נובמבר 2015

אחריות - נובמבר 2014

אחרים - אוקטובר 2013

שפה - אוקטובר 2012

זמן - נובמבר 2011

מקום - אוקטובר 2010

איפה הגבול? - נובמבר 2009

אי וודאות - אוקטובר 2008

כללי

תפריט
ראשי
מאמרים

מקום לא אכזב: האם יכול 'מקום' וירטואלי להחליף או להעשיר מקום 'פיזי'? – ד"ר אורלי סלע

יום רביעי, 1 בדצמבר, 2010

המאמר מתאר את בחינתו של 'מקום' וירטואלי כתחליף חלקי אפשרי למקום פיזי בתהליך ההוראה-למידה, ובאופן ספציפי מחקר הבוחן שימוש בפורום א-סינכרוני מקוון כתחליף חלקי למפגשים פנים אל פנים בסדנת סטאז'. מתוך הכרה בחשיבות ההוראה/למידה המקוונת בהכשרת מורים חדשים ורצון להקל על העומס הרב אותו הם חווים בשנת עבודתם הראשונה, הוחלפה סדנת הסטאז' המסורתית שנמשכת שנתיים, בסדנה בה מחצית מהמפגשים התקיימו  פנים אל פנים ומחציתם באמצעות דיון בפורום מקוון. בסיומה של כל שנה התבקשו המשתתפות בסדנה לסכמה תוך התייחסות מיוחדת לפורום. כתיבה רפלקטיבית זו נותחה בעזרת ניתוח תוכן על מנת לבדוק כיצד תפסו המשתתפות את הפורום ומה לדעתן הייתה תרומתו לעבודה השיתופית החשובה כל-כך לכניסה נכונה למקצוע ההוראה. הממצאים מראים כי המשתתפות רואות באספקט השיתופי של הכתיבה בפורום מרכיב מרכזי חיובי ביותר, התורם רבות לפתרון בעיות ולהתמודדות עם קשיים בשנת ההוראה הראשונה. מומלץ לבחון בחיוב שילוב פורום מעין זה בכל סדנאות הסטאז' כמרכיב משלים לפגישות פנים אל פנים.

מילות מפתח: הכשרת מורים; סטאז'; פורום ממוחשב; למידה ממוחשבת

 

צרו קשר עם מערכת דברים

דברו איתנו

צרו קשר וננחזור אליכם בהקדם.
ניתן גם לשלוח אלינו פנייה למייל: dvarim@oranim.ac.il

מה אתם רוצים לקרוא?