גליונות

גליונות דברים

סוגיות חינוך וחברה בחברה החרדית - מרץ 2024

שבר ותמורה - אוקטובר 2023

מוסף לענייני חינוך - פברואר 2023

אי וודאות - אוקטובר 2022

תיגר וציות - דצמבר 2021

על הזיכרון וחבליו - אוקטובר 2020

כבוד - אוקטובר 2019

עומס - נובמבר 2018

סולידריות ואחרים - נובמבר 2017

בריאות וחולי - ינואר 2017

גוף - נובמבר 2015

אחריות - נובמבר 2014

אחרים - אוקטובר 2013

שפה - אוקטובר 2012

זמן - נובמבר 2011

מקום - אוקטובר 2010

איפה הגבול? - נובמבר 2009

אי וודאות - אוקטובר 2008

כללי

תפריט
ראשי
מאמרים

מהכללה לכאורה להכללה בפועל: התמודדות עם הכללה בתוך הקשר בית ספרי מדיר – מיכל ראזר

יום שני, 12 בנובמבר, 2018

הכללה לכאורה: ניסיון להכליל בתוך הקשר בית ספרי מדיר
הכללה חברתית (social inclusion) של תלמידים היא סוגיה המעסיקה את המערכת לפחות ארבעה עשורים. בשנים האחרונות מערכות חינוך בעולם המערבי בכללותו נעות לעבר הגברת ההכללה בחינוך ותביעה למימוש שני יעדים: האחד – עמידה בסטנדרטים אקדמיים בין-לאומיים אחידים, והאחר – הכללה של מרב הילדים ובני הנוער בתוך מעגל לומדים אחד. גם בישראל נעשות פעולות רבות במערכת החינוך לקידום ההכללה החברתית בתוך המערכת החינוכית. ממדי הנשירה הגלויה בישראל הם מן הנמוכים בין מדינות ה-OECD, בתי הספר נדרשים יותר ויותר להכליל תלמידים, והרחקת תלמידים מהמערכת, על צורותיה השונות, הופכת לפחות לגיטימית. בנוסף, בתי ספר נמדדים בשנים האחרונות גם על-פי נשירה והתמדה של תלמידיהם כמו גם על היכולת לצמצם פערים לימודיים.

צרו קשר עם מערכת דברים

דברו איתנו

צרו קשר וננחזור אליכם בהקדם.
ניתן גם לשלוח אלינו פנייה למייל: dvarim@oranim.ac.il

מה אתם רוצים לקרוא?