גליונות

גליונות דברים

סוגיות חינוך וחברה בחברה החרדית - מרץ 2024

שבר ותמורה - אוקטובר 2023

מוסף לענייני חינוך - פברואר 2023

אי וודאות - אוקטובר 2022

תיגר וציות - דצמבר 2021

על הזיכרון וחבליו - אוקטובר 2020

כבוד - אוקטובר 2019

עומס - נובמבר 2018

סולידריות ואחרים - נובמבר 2017

בריאות וחולי - ינואר 2017

גוף - נובמבר 2015

אחריות - נובמבר 2014

אחרים - אוקטובר 2013

שפה - אוקטובר 2012

זמן - נובמבר 2011

מקום - אוקטובר 2010

איפה הגבול? - נובמבר 2009

אי וודאות - אוקטובר 2008

כללי

תפריט
ראשי
סקירות וביקורות ספרים

לא על היופי לבדו – על הוראה ביקורתית של ספרות מאת: ד"ר נעמי דה-מלאך, סקירה: ד"ר יעל פויס

יום חמישי, 2 באוקטובר, 2008

אודה בפה מלא שחיכיתי לפרסומו של ספר זה משום שהוא חלוץ בתחומו בישראל. לפניו לא פורסמו ספרי עיון שחקרו מהיבט היסטורי, פילוסופי ופדגוגי את הוראת הספרות.
הספר מתבסס על מחקר הדוקטורט של נעמי דה-מלאך ומטרותיו הן לבחון גישות להוראת הספרות בישראל לאור תיאוריות בתחום החינוך והספרות וכן לדון באופן בו ניתן לשלב וליישם את כלליה ורעיונותיה של הפדגוגיה הביקורתית בהוראת התחום.
בלשון ברורה, על אף העיסוק בתיאוריות של תרבות וספרות ובתורות חינוכיות, מבקשת נעמי דה-מלאך לבנות גשר בין מגדל השן האקדמי לשדה הפרקטי של הוראת הספרות בכיתות בית הספר.

החלק הראשון מבסס את התחום התיאורטי ומציג שלוש תיאוריות פדגוגיות שהתפתחו במהלך המאה ה-20 וקשת של גישות למחקר הספרות והתרבות. פרקי מבוא אלה מבססים את עולם המושגים התיאורטי על בסיסו מבקשת נעמי לפתח את גישתה שלה להוראת הספרות, גישתה של הפדגוגיה הביקורתית. חלקו השני של הספר מתמקד בהוראת הספרות וכאן עיקר תרומתו. אם ניתן לקרוא סקירה על גישות חינוכיות במאה ה-20 במקורות אחרים וניתן גם לקבל מידע מסודר ומאורגן על גישות לחקר התרבות והספרות, הרי שמחקרים על התפתחות התפיסה של הוראת ספרות בארץ הם מעטים וספוראדיים ומחקרה של נעמי מגשר בין כולם ומעמיק בבדיקה.

צרו קשר עם מערכת דברים

דברו איתנו

צרו קשר וננחזור אליכם בהקדם.
ניתן גם לשלוח אלינו פנייה למייל: dvarim@oranim.ac.il

מה אתם רוצים לקרוא?