גליונות

גליונות דברים

סוגיות חינוך וחברה בחברה החרדית - מרץ 2024

שבר ותמורה - אוקטובר 2023

מוסף לענייני חינוך - פברואר 2023

אי וודאות - אוקטובר 2022

תיגר וציות - דצמבר 2021

על הזיכרון וחבליו - אוקטובר 2020

כבוד - אוקטובר 2019

עומס - נובמבר 2018

סולידריות ואחרים - נובמבר 2017

בריאות וחולי - ינואר 2017

גוף - נובמבר 2015

אחריות - נובמבר 2014

אחרים - אוקטובר 2013

שפה - אוקטובר 2012

זמן - נובמבר 2011

מקום - אוקטובר 2010

איפה הגבול? - נובמבר 2009

אי וודאות - אוקטובר 2008

כללי

תפריט
ראשי
סקירות וביקורות ספרים

על ספרה של חמדה בן-איסטי: "A Lexical Syllabus for Teaching English in Junior High School: Improving Vocabulary Acquisition" – ג'נינה קהן-הורוביץ

יום רביעי, 20 ביוני, 2012

Chemda Ben Isty provides the reader with an in-depth overview of state of the art theory underlying principles of foreign language vocabulary acquisition. Ben Isty's book is a treasure in its unique examination of vocabulary acquisition which is the essence of foreign language learning. More specifically, instead of investing precious resources on random vocabulary acquisition, Ben Isty shows how the English foreign language teacher might make use of frequency lists, focussing on the first 2,000 most frequent word forms together with other vocabulary such as culturally appropriate word forms, vocabulary important for classroom management, vocabulary that will increase students' motivation, vocabulary that is not too challenging from a phonological, morphological or semantic perspective, vocabulary that takes into account similarities and differences between the first and target languages and multiple word chunks. These lists were compiled into a lexical syllabus for teaching English in Junior High School. The author further claims that knowledge of this frequent list together with 1,000 less frequent word families will provide a sound basis for students understanding authentic texts.

צרו קשר עם מערכת דברים

דברו איתנו

צרו קשר וננחזור אליכם בהקדם.
ניתן גם לשלוח אלינו פנייה למייל: dvarim@oranim.ac.il

מה אתם רוצים לקרוא?