גליונות

גליונות דברים

סוגיות חינוך וחברה בחברה החרדית - מרץ 2024

שבר ותמורה - אוקטובר 2023

מוסף לענייני חינוך - פברואר 2023

אי וודאות - אוקטובר 2022

תיגר וציות - דצמבר 2021

על הזיכרון וחבליו - אוקטובר 2020

כבוד - אוקטובר 2019

עומס - נובמבר 2018

סולידריות ואחרים - נובמבר 2017

בריאות וחולי - ינואר 2017

גוף - נובמבר 2015

אחריות - נובמבר 2014

אחרים - אוקטובר 2013

שפה - אוקטובר 2012

זמן - נובמבר 2011

מקום - אוקטובר 2010

איפה הגבול? - נובמבר 2009

אי וודאות - אוקטובר 2008

כללי

תפריט
ראשי
מאמרים

חינוך מקדם בריאות: חינוך מונטסורי וחינוך ולדורף (חינוך אנתרופוסופי) – גלעד גולדשמידט

יום שלישי, 31 בינואר, 2017

המאמר מנסה להבליט את הקשר המיוחד שקיים הן בחינוך בגישת מונטסורי והן בגישת חינוך ולדורף (אנתרופוסופי) בין הפן הבריאותי ובין הפן החינוכי. בשתי הגישות מדובר על גישה פילוסופית הרואה בחינוך אמצעי לטיפוח הבריאות הגופנית והנפשית של החניכים כאיכות המרכזית בדרך החינוכית וכמטרתה העליונה. בכל גישה הדגש על מטרה זו בא לידי ביטוי באופן אחר, אולם המשותף לשתיהן הוא שהאמצעים החינוכיים, מתודות ההוראה, האווירה במוסד החינוכי והגישה לילד, מעוצבים כולם מתוך מטרה לטפח את בריאותו של הילד במובן הרחב ביותר. המצב של 'בריאות' מוגדר בשתי הגישות כשיווי משקל הרמוני וגמיש בין נטיות קיצוניות וסטיות לכיוון זה או אחר. מטרת המחנכים היא לדאוג, בדרכים ובמתודות מגוונות, ליצירה מתמדת של שיווי משקל זה במהלך התפתחותו של הילד. מחקר השוואתי חדש על בוגרי חינוך ולדורף מנסה להתוות דרך אמפירית לבדיקת השפעות הבריאות בקרב חניכי בתי ספר ולדורף לעומת חניכים מבתי ספר רגילים.

צרו קשר עם מערכת דברים

דברו איתנו

צרו קשר וננחזור אליכם בהקדם.
ניתן גם לשלוח אלינו פנייה למייל: dvarim@oranim.ac.il

מה אתם רוצים לקרוא?