גליונות

גליונות דברים

סוגיות חינוך וחברה בחברה החרדית - מרץ 2024

שבר ותמורה - אוקטובר 2023

מוסף לענייני חינוך - פברואר 2023

אי וודאות - אוקטובר 2022

תיגר וציות - דצמבר 2021

על הזיכרון וחבליו - אוקטובר 2020

כבוד - אוקטובר 2019

עומס - נובמבר 2018

סולידריות ואחרים - נובמבר 2017

בריאות וחולי - ינואר 2017

גוף - נובמבר 2015

אחריות - נובמבר 2014

אחרים - אוקטובר 2013

שפה - אוקטובר 2012

זמן - נובמבר 2011

מקום - אוקטובר 2010

איפה הגבול? - נובמבר 2009

אי וודאות - אוקטובר 2008

כללי

תפריט
ראשי
מאמרים

"זיכרון של קוץ" מבוגרים מחוננים – מילדות לבגרות – שירלי מידז'נסקי

יום חמישי, 22 באוקטובר, 2020

כשהייתי ילדה הייתי רואה את המחשבות שלי, יותר מכך, היה לי זיכרון מדהים! מאז שהתבגרתי קיים מסך של ערפל. יש דברים שנמחקו ואחרים שנחרטו לעד.
הציטוט לעיל נאמר על-ידי ו', מרצה באקדמיה. בילדותה אובחנה כמחוננת. דבריה של ו' מעלים תהיות ביחס ליכולות הזיכרון של ילדים מחוננים בכלל ושל מבוגרים מחוננים בפרט, ביחס לזיכרונות שיש למבוגרים אלו מעברם. יתרה מכך, עולה השאלה, מדוע חל שינוי כה דרמטי בזיכרונה של ו', מה גרם לכך וכיצד הדבר התרחש. מרבית המחקרים בתחום חינוך למחוננים עוסקים באפיון סביבות למידה, עמדות ותפיסות של מורים ותלמידים ובהיבטים של תוכניות לימודים לתלמידים מחוננים ובחלקם גם במיומנויות חשיבה. לעומת זאת, עיסוק במבוגרים מחוננים מהווה רק כ-13% מהמחקרים שבוצעו במאה השנים האחרונות ובפרט בחינת הזיכרונות שלהם מתקופת ילדותם והתבוננות אקטואלית על משמעות היותם "מבוגרים מחוננים". יתרה מכך, כולנו מודעים לכך שתקופת הילדות היא הקצרה במהלך חיי האדם. יתרת חייו אינה יכולה להישאר ללא התייחסות.

צרו קשר עם מערכת דברים

דברו איתנו

צרו קשר וננחזור אליכם בהקדם.
ניתן גם לשלוח אלינו פנייה למייל: dvarim@oranim.ac.il

מה אתם רוצים לקרוא?