גליונות

גליונות דברים

סוגיות חינוך וחברה בחברה החרדית - מרץ 2024

שבר ותמורה - אוקטובר 2023

מוסף לענייני חינוך - פברואר 2023

אי וודאות - אוקטובר 2022

תיגר וציות - דצמבר 2021

על הזיכרון וחבליו - אוקטובר 2020

כבוד - אוקטובר 2019

עומס - נובמבר 2018

סולידריות ואחרים - נובמבר 2017

בריאות וחולי - ינואר 2017

גוף - נובמבר 2015

אחריות - נובמבר 2014

אחרים - אוקטובר 2013

שפה - אוקטובר 2012

זמן - נובמבר 2011

מקום - אוקטובר 2010

איפה הגבול? - נובמבר 2009

אי וודאות - אוקטובר 2008

כללי

תפריט
ראשי
מאמרים

התנסות מעשית במרחק מהשדה – עבודה מודרכת של סטודנטים לייעוץ חינוכי בתקופת משבר הקורונה – יוליה שיין וסמדר בן אשר

יום שני, 31 באוקטובר, 2022

מחקר זה מפנה זרקור אל התנסות מקצועית של סטודנטיות לייעוץ בתקופת התפרצות נגיף הקורונה ואל התהליך שעברו בלימודי ההתנסות המעשית, מתחילת המשבר והטלת הסגר הראשון ועד סוף השנה. מטרת המחקר היא להכיר ולהבין תהליכים סמויים וגלויים, קוגניטיביים ורגשיים, שחוו הסטודנטיות בתהליך ההכשרה. במחקר השתתפו סטודנטיות בשנה השנייה לתואר השני. באמצעות שאלון וכתיבה רפלקטיבית ביומנים, בחנו המשתתפות את הלמידה והחשיפה שלהן למערכת הבית-ספרית וכן את עבודת היועצת החינוכית. ההתנסות בעבודת השדה נותחה לפי שלבי הלמידה שאותם זיהה מזירוב במודל הלמידה הטרנספורמטיבית: טלטלה והצפה רגשית, ניהול דיאלוג פנימי ודיאלוג עם הסביבה, תובנות ופעילויות חדשות ופיתוח רפלקטיביות בהקשר של תפקיד היועצת במצב של אי-ודאות. מסקנות המחקר מצביעות על הצורך בפיתוח מודלים חדשניים להכשרה מעשית של יועצות חינוכיות במציאות של אי-ודאות ומגבלות בתנאי ההתנסות במרחב הפיזי. בתנאים אלה יש לשנות את שיטות ההתנסות בפרקטיקום באופן גמיש ומודולרי, תוך שימת דגש על מיומנויות אישיות של יוזמה, ניהול מגוון אינטראקציות ופיתוח תחושת מסוגלות אישית.

צרו קשר עם מערכת דברים

דברו איתנו

צרו קשר וננחזור אליכם בהקדם.
ניתן גם לשלוח אלינו פנייה למייל: dvarim@oranim.ac.il

מה אתם רוצים לקרוא?