גליונות

גליונות דברים

סוגיות חינוך וחברה בחברה החרדית - מרץ 2024

שבר ותמורה - אוקטובר 2023

מוסף לענייני חינוך - פברואר 2023

אי וודאות - אוקטובר 2022

תיגר וציות - דצמבר 2021

על הזיכרון וחבליו - אוקטובר 2020

כבוד - אוקטובר 2019

עומס - נובמבר 2018

סולידריות ואחרים - נובמבר 2017

בריאות וחולי - ינואר 2017

גוף - נובמבר 2015

אחריות - נובמבר 2014

אחרים - אוקטובר 2013

שפה - אוקטובר 2012

זמן - נובמבר 2011

מקום - אוקטובר 2010

איפה הגבול? - נובמבר 2009

אי וודאות - אוקטובר 2008

כללי

תפריט
ראשי
מאמרים

השימוש הקליני בזיכרונות הילדות – מרואן דוירי

יום חמישי, 22 באוקטובר, 2020

רוב התאוריות הפסיכולוגיות מדגישות את חשיבותה של הילדות בעיצוב אישיותו והתנהגותו של האדם. חלק ניכר מחוויות הילדות מתועד באופן סובייקטיבי בזיכרונות. קיימת תמימות דעים שזיכרונות הילדות אינם תיעוד אובייקטיבי-דוקומנטרי של ניסיונות העבר אלא שהם מין יצירה אישית העשויה מחומר הגלם של העבר שעברו תהליכי הכחשה, השלכה ומיסוך. במאמר זה מובאות לפניכם הקוראים הגישות של פרויד, אדלר, והגישה הנרטיבית לגבי זיכרונות הילדות, ומוצגים שלושה מקרים המדגימים את השימוש הקליני בזיכרונות. במקרה הראשון מוצג מקרה שבאמצעות זיכרונות הילדות, המטפל מנתח את תהליך ההעברה שהוא התהליך המרכזי בטיפול הפסיכואנליטי. במקרה השני מוצג אופן השימוש בזיכרונות לאבחון פסיכולוגי והערכת תכונות אופי של האנשים. במקרה השלישי מוצג מקרה של עיבוד הזיכרונות באמצעות דמיון מודרך. למרות שזיכרונות הילדות הם בעלי ערך רב מאוד בעבודה הייעוצית והקלינית, הם עדיין לא זכו למעמדם הראוי באבחון, בפסיכותרפיה ובמחקר הפסיכולוגי.

צרו קשר עם מערכת דברים

דברו איתנו

צרו קשר וננחזור אליכם בהקדם.
ניתן גם לשלוח אלינו פנייה למייל: dvarim@oranim.ac.il

מה אתם רוצים לקרוא?