גליונות

גליונות דברים

סוגיות חינוך וחברה בחברה החרדית - מרץ 2024

שבר ותמורה - אוקטובר 2023

מוסף לענייני חינוך - פברואר 2023

אי וודאות - אוקטובר 2022

תיגר וציות - דצמבר 2021

על הזיכרון וחבליו - אוקטובר 2020

כבוד - אוקטובר 2019

עומס - נובמבר 2018

סולידריות ואחרים - נובמבר 2017

בריאות וחולי - ינואר 2017

גוף - נובמבר 2015

אחריות - נובמבר 2014

אחרים - אוקטובר 2013

שפה - אוקטובר 2012

זמן - נובמבר 2011

מקום - אוקטובר 2010

איפה הגבול? - נובמבר 2009

אי וודאות - אוקטובר 2008

כללי

תפריט
ראשי
מאמרים

השפעתה של הסביבה הלימודית על תהליכי ויסות עצמי ומוטיבציה של תלמידים – ד"ר עינת ליכטינגר

יום רביעי, 1 בדצמבר, 2010

ההתייחסות למושג 'מקום' במאמר זה היא במובן הרחב שלו, כהקשר או כסביבת למידה, שבה התלמיד מפעיל תהליכי ויסות עצמי ומוטיבציה. ויסות עצמי בלמידה הוא תהליך אקטיבי בו הלומד מציב לעצמו מטרות ומנסה לשלוט בקוגניציה, במוטיבציה, בהתנהגות ובסביבה שלו בהתאם למטרות שלו ולמשובים שהוא מקבל מהסביבה. מחקרים רבים עומדים על חשיבותו של הוויסות העצמי להישגים ולאיכות החיים של תלמידים ועל הקשר ההדוק בינו לבין תהליכים מוטיבציוניים. המאמר יבחן את חשיבותו של הוויסות העצמי ללמידה יעילה ומשמעותית, יעמוד על הקשר האימננטי בין הוויסות העצמי לאוריינטציה המוטיבציונית של התלמיד ויתמקד בדרכים בהן סביבת הלמידה משפיעה על תהליכים אלה. אסקור  מספר מחקרים שערכנו לאחרונה, שבוחנים את ההשפעה של סביבת הלמידה על האופן שבו אוכלוסיות שונות של תלמידים מציבים מטרות ומפעילים תהליכי ויסות עצמי ואסטרטגיות בסביבות למידה מגוונות. הבנה של האופן שבו הסביבה הלימודית, 'המקום', משפיעה על תהליכים קוגניטיביים ומוטיבציוניים בלמידה יכולה לקדם את דרכי ההוראה ולאפשר עיצוב הסביבה באופן שיהיה תואם לצרכים השונים של התלמידים.

מילות מפתח: ויסות עצמי; מוטיבציה; מטרות הישג; סביבות למידה

צרו קשר עם מערכת דברים

דברו איתנו

צרו קשר וננחזור אליכם בהקדם.
ניתן גם לשלוח אלינו פנייה למייל: dvarim@oranim.ac.il

מה אתם רוצים לקרוא?