גליונות

גליונות דברים

סוגיות חינוך וחברה בחברה החרדית - מרץ 2024

שבר ותמורה - אוקטובר 2023

מוסף לענייני חינוך - פברואר 2023

אי וודאות - אוקטובר 2022

תיגר וציות - דצמבר 2021

על הזיכרון וחבליו - אוקטובר 2020

כבוד - אוקטובר 2019

עומס - נובמבר 2018

סולידריות ואחרים - נובמבר 2017

בריאות וחולי - ינואר 2017

גוף - נובמבר 2015

אחריות - נובמבר 2014

אחרים - אוקטובר 2013

שפה - אוקטובר 2012

זמן - נובמבר 2011

מקום - אוקטובר 2010

איפה הגבול? - נובמבר 2009

אי וודאות - אוקטובר 2008

כללי

תפריט
ראשי
מאמרים

הלמידה באמצעות הזום אצל הסטודנטים הערבים: מפחיתה חששות ומאפשרת ביטוי עצמי – רבאח חלבי

יום שני, 31 באוקטובר, 2022

המאמר דן בהשפעת הלמידה מרחוק באמצעות הזום על הסטודנטים הערבים, הן מבחינה לימודית והן מבחינה אישית-חברתית. האם הלמידה מרחוק אפשרה הרגשת שייכות למוסד האקדמי או ניכור גובר בשיעורים, וכיצד חוו את האפשרות למיצוי הפוטנציאל שלהם. המחקר נערך בשיטה האיכותנית, וכלי המחקר היה ריאיון עומק פתוח. אוכלוסיית המחקר מנתה 28 סטודנטיות וסטודנטים, חלקם מתוכנית לתואר שני במכללה האקדמית אורנים, וחלקם סטודנטים וסטודנטיות לתואר ראשון בחוג לחינוך באוניברסיטה העברית בירושלים. תוצאות המחקר מראות שהלמידה באמצעות הזום אפשרה הרגשה נוחה יותר לסטודנטים ולסטודנטיות הערבים, דבר שהביא להשתתפות גדולה יותר בשיעורים. מתברר שהלמידה פנים-אל-פנים עם סטודנטים יהודים, גורמת לחשש ולצנזורה עצמית ולמידת ביטוי נמוכה, והלמידה מהבית ו"ההסתתרות" מאחורי המצלמה, משחררת את הסטודנטים הערבים מאימת היהודים ונותנת להם אפשרות לביטוי עצמי רב יותר. זהו מחקר ראשון מסוגו, ודרושים מחקרים נוספים לאישוש התוצאות. ממצאי המחקר מעניינים ואף מפתיעים, ומובילים אותנו לזווית נוספת של הסתכלות על הלימודים מרחוק.

צרו קשר עם מערכת דברים

דברו איתנו

צרו קשר וננחזור אליכם בהקדם.
ניתן גם לשלוח אלינו פנייה למייל: dvarim@oranim.ac.il

מה אתם רוצים לקרוא?