גליונות

גליונות דברים

סוגיות חינוך וחברה בחברה החרדית - מרץ 2024

שבר ותמורה - אוקטובר 2023

מוסף לענייני חינוך - פברואר 2023

אי וודאות - אוקטובר 2022

תיגר וציות - דצמבר 2021

על הזיכרון וחבליו - אוקטובר 2020

כבוד - אוקטובר 2019

עומס - נובמבר 2018

סולידריות ואחרים - נובמבר 2017

בריאות וחולי - ינואר 2017

גוף - נובמבר 2015

אחריות - נובמבר 2014

אחרים - אוקטובר 2013

שפה - אוקטובר 2012

זמן - נובמבר 2011

מקום - אוקטובר 2010

איפה הגבול? - נובמבר 2009

אי וודאות - אוקטובר 2008

כללי

תפריט
ראשי
סקירות וביקורות ספרים

האתגר שבהבעה: תהליכי ויסות ואסטרטגיות בכתיבה. מאת: ד"ר עינת ליכטינגר, סקירה: ד"ר רונית פסטור

יום חמישי, 2 באוקטובר, 2008

עבור תלמידים רבים במערכת החינוך, ההבעה בכתב היא תהליך קשה, לעיתים מעורר חרדות ותחושה של חוסר שליטה. על כן נוצר צורך אמיתי להציע למורים ולמאבחנים כלים של הוראה מושכלת בתחום הכתיבה על מנת להפוך אותה לכלי הבעה שימושי, ידידותי ונגיש.
הספר "האתגר שבהבעה" מציע למורה ולמאבחן כלי אבחון וטיפול פרטני ודינאמי לאיתור תהליכי ויסות ואסטרטגיות בכתיבה. באמצעותו יכול המורה לאבחן את תהליכי הכתיבה של התלמיד, לבנות בעזרתו את "פרופיל הכותב" שלו, להגדיר את יכולותיו ואת קשייו ולבנות בהתאם לכך תכנית טיפולית המותאמת לצרכיו של התלמיד.
ספר זה מנסה לאפיין תהליכים של ויסות עצמי ואסטרטגיות בכתיבה ולהציג דרך לאבחון תהליכים אלה אצל תלמידים, על בסיס קריטריונים להערכת תוצרי הכתיבה. התהליך האבחוני בודק אילו תהליכי ויסות ואילו אסטרטגיות כתיבה מפעיל הכותב, והתכנית הטיפולית נועדה להשלים את התהליכים שחסרים לכותב.
המטרה של האבחון הדינאמי, המוצג בספר, היא לתווך לתלמיד ולשחזר בעזרתו את תהליכי החשיבה, המוטיבציה וההתנהגויות שהוא הפעיל בזמן הכתיבה. בדרך זו ניתן לקבל תמונה מעמיקה ומקיפה של תהליכי הכתיבה והמוטיבציות שלו. הכלי האבחוני מהווה הזדמנות עבור התלמיד לנהל שיחה מטה-קוגניטיבית על התהליכים שהוא עובר. האבחון למעשה משמש התחלה של חשיבה על דרכי פעולה אלטרנטיביות שיוכלו לעזור לתלמיד לשפר את כתיבתו.

צרו קשר עם מערכת דברים

דברו איתנו

צרו קשר וננחזור אליכם בהקדם.
ניתן גם לשלוח אלינו פנייה למייל: dvarim@oranim.ac.il

מה אתם רוצים לקרוא?