גליונות

גליונות דברים

סוגיות חינוך וחברה בחברה החרדית - מרץ 2024

שבר ותמורה - אוקטובר 2023

מוסף לענייני חינוך - פברואר 2023

אי וודאות - אוקטובר 2022

תיגר וציות - דצמבר 2021

על הזיכרון וחבליו - אוקטובר 2020

כבוד - אוקטובר 2019

עומס - נובמבר 2018

סולידריות ואחרים - נובמבר 2017

בריאות וחולי - ינואר 2017

גוף - נובמבר 2015

אחריות - נובמבר 2014

אחרים - אוקטובר 2013

שפה - אוקטובר 2012

זמן - נובמבר 2011

מקום - אוקטובר 2010

איפה הגבול? - נובמבר 2009

אי וודאות - אוקטובר 2008

כללי

תפריט
ראשי
מאמרים

בית ספר כמקום: חקירת החוויה הבית ספרית של תלמידים בגישה פנומנולוגית – ד"ר אילה צור

יום רביעי, 1 בדצמבר, 2010

מאמר זה מציג גישת לחקירה המתבוננת על בית ספר מנקודת מבט של הסביבה המרחבית. מטרת הגישה היא כפולה: ללמוד על טיבה של החוויה הבית ספרית של אנשים, ולגלות משמעויות שאנשים מייחסים לבית ספר. במסגרת הגישה, המשתתפים מתבקשים לתכנן בית ספר אידיאלי, ולייצג את התכנית באופן ויזואלי ומילולי. תהליך הכנת ההצעות מתבצע באמצעות מטלת מיקום, כלי שפותח על ידי פלדPeled,) 1990 ) לצורך מחקר ותכנון אדריכלי. המאמר דן ברציונל שבבסיס גישת המחקר, מפרט את דרכי יישומה ומדגים אותן באמצעות ניתוח הצעה של תלמידה אחת בת שמונה עשרה מבית ספר דמוקרטי בישראל. הפרק האחרון של המאמר דן בפוטנציאל המעשי והתיאורטי הטמון בגישת המחקר המוצעת.

מילות מפתח: כלי מחקר; מחקר; פנומנולוגיה; חוויה בית ספרית; סביבת למידה

צרו קשר עם מערכת דברים

דברו איתנו

צרו קשר וננחזור אליכם בהקדם.
ניתן גם לשלוח אלינו פנייה למייל: dvarim@oranim.ac.il

מה אתם רוצים לקרוא?