גליונות

גליונות דברים

סוגיות חינוך וחברה בחברה החרדית - מרץ 2024

שבר ותמורה - אוקטובר 2023

מוסף לענייני חינוך - פברואר 2023

אי וודאות - אוקטובר 2022

תיגר וציות - דצמבר 2021

על הזיכרון וחבליו - אוקטובר 2020

כבוד - אוקטובר 2019

עומס - נובמבר 2018

סולידריות ואחרים - נובמבר 2017

בריאות וחולי - ינואר 2017

גוף - נובמבר 2015

אחריות - נובמבר 2014

אחרים - אוקטובר 2013

שפה - אוקטובר 2012

זמן - נובמבר 2011

מקום - אוקטובר 2010

איפה הגבול? - נובמבר 2009

אי וודאות - אוקטובר 2008

כללי

תפריט
ראשי
מאמרים

בין רפלקציה הנכתבת מזיכרון לרפלקציה מצפייה בתיעוד וידאו: ניתוח מחקרי פעולה בהוראת מתמטיקה – תקוה עובדיה

יום חמישי, 22 באוקטובר, 2020

המאמר הנוכחי מעלה שאלות אודות אירועי זיכרון סלקטיבי ושכחה שנמצאו תוך כדי ביצוע של מחקרי פעולה בהוראת מתמטיקה על-ידי סטודנטיות לתואר שני (שהן מורות בפועל), ומנסה לנתח אירועים אלו. במהלך ההנחיה של הסטודנטיות-המורות-החוקרות הללו נמצא כי קיים פער בין הדיווח הרפלקטיבי שהן כתבו מזיכרונן אודות שיעורי ההתערבות שלהן, לניתוח הרפלקטיבי שהן כתבו כתוצאה מהתבוננות בסרטי הווידאו שצולמו בשיעורים ותיעדו אותם. מטרת המחקר היא לנסות להבין את הפער בהקשר של זכירת חוויית ההוראה והתהליכים הרגשיים שהמורה עוברת. בנוסף, ניסיתי להציע על סמך ניתוח הפערים ושיחות עם המורות הנחקרות תשובות להתהוות פער זה.

צרו קשר עם מערכת דברים

דברו איתנו

צרו קשר וננחזור אליכם בהקדם.
ניתן גם לשלוח אלינו פנייה למייל: dvarim@oranim.ac.il

מה אתם רוצים לקרוא?